середа, 10 жовтня 2012 р.

Скіфська пошта.

     Яскравим і переконливим доказом брехні Геродота про скіфів служить випадок із  скіфською поштою. Геродот кн.4,131-132:      "Скіфські царі ... послали вісника з дарами до Дарія: птаха, мишу, жабу і п*ять стріл. Перси спитали людину, що принесла ці дари, яке значення вони мають, але той відповів, що він одержав доручення лише передати їх і якнайшвидше повернутися. Хай самі перси, сказав він їм, якщо вони розумні, зрозуміють, що означають ці дари.
         Коли перси про це почули, вони почали розумувати, На думку Дарія це означало, що скіфи піддаються і приносять землю і воду, і такий висновок він зробив із того, що миша народжується з землі і годується тими самими плодами, що й людина, жаба перебуває у воді, птах дуже схожий на коня, а стріли означають, що скіфи складають зброю. Таку думку висловив Дарій, але зовсім протилежна до неї була думка Гобрія, одного з тих сімох, які вбили мага. Він зробив висновок про те, що дари означали таке: "Якщо перси, ви не станете птахами, і не полетіте високо в небо, або мишами і сховаєтеся в землю, або жабами і не пострибаєте в болота, то ви не повернетеся до себе, вас загублять оці стріли".
     Добре, що про такий неординарний випадок в  Історії залишився в записі іншого автора , який народився  раніше Геродота - Ферекіда, це фрагмент 113 :  "Кажуть, що скіфський цар Іданфур (Ідантур), -  як оповідає Ферекід Лерійський, погрожуючи війною Дарію, що перейшов через Істр, послав символи замість листа, а саме мишу, жабу, птаха, стрілу і плуга. Коли з приводу цих дарунків виникла непевність, якої і слід було очікувати, тисячник Оронтопаг казав, що скіфи підкорюються  персам: він розумів під мишею - життя, під жабою - води, повітря - під птицею, під стрілою - зброю і під плугом - землю. Натомість, Ксіфодр пояснив ці дари зовсім інакше: він казав, що "якщо ми не полетимо, як птахи, не сховаємося в землю, як миші, чи не зануримося у воду, як жаби, то не уникнемо їхніх стріл, бо  не володіємо землею".
      Уявім собі Дарія на похідному троні, кругом нього охорона і  полководці не тільки перси , але й усіх підкорених ним держав і всі дивляться у два ока, що ж то несе полковник Оронтопаг з передової з двома своїми офіцерами. Очевидно , що послання було в великому мішку і ніхто того не міг бачити, що там є.  Геродот із перелічених предметів викинув плуга, але плуг є в списку перелічених  сакральних, золотих предметів, які з неба дісталися скіфам. Про плуг ще говорять скіфські посли з Олександром Македонським у Курція Руфа.  Геродот викинув плуга, щоби показати, що скіфи є цілковито кочовим народом, але це як бачимо явна брехня.  Великою брехнею виглядає й те, що сам Дарій взявся роздумувати над "поштою" скіфів і виявився дурніше Гобрія?? Цікавим і очевидно можна вважати написання ім*я скіфського царя Ферекідом -  Ідантуром - правильним, а ніж Ідантірс Геродотом.. Крім того бачимо , що про Скіфо-перську війну елліни знали досить повно, адже з них частина  воювала на стороні Дарія.

4 коментарі:

  1. Яскравим і переконливим доказом авторської освіченності з'явилась також і ось ця цікавіша історична розповідь про давньоскіфські неабиякі розумові здібності. І ми на ці факти не здивовувались - адже скіфи були достойними "позичальниками" української спадкоємності !!!
    Ще хочу додати про доволі високий рівень авторської мови, яка вражає
    таким собі "смачним" фантазійним юмором і насамперед, є показовою !


    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. У свої часи скіфи "прогриміли" на весь Світ тодішній своєю Непереможністю ... і це факт !!! А чим МИ мудріші від них - навіть не знаю !????:)))

      Видалити