четвер, 18 серпня 2016 р.

до 25-річчя Незалежності України : хайхаї - скіфське племя.

У скіфоснавчій літературі згадок про це племя я не бачив зовсім !? Ще від М. Карамзіна і фактично до наших днів зберігається до певної міри негативне відношення до Скіфської історії, бо це  ж має пряме відношення до земель нинішньої України !!!
В кінці липня 2016 року на книжковому базарі у Львові я купив книгу "Махабхарата. Рамаяна" переклад із санскриту. Видана в Москві у 1974 році, в серії " бібліотека світової літератури". Купив для загального розвитку. Ось шість цитат з цієї книги російською мовою:
с.5 " Обе поэмы были созданы около двух тысячелетий тому назад, на санскрите - языке давно уже мертвым, в лоне культуры, отошедшем в далекое прошлое ..."
с. 7 "... окончательно, в том виде, в каком она до нас дошла, "Махабхарата" сложилась к 3-4 ст. н.э."
с.18 "В индийской традиции "Махабхарата" почитается как священная книга ..."
с. 21 "До сих пор не исчерпано то глубокое и многостороннее влияние, которое "Махабхарата" и "Рамаяна" оказали на литературу и культуру Индиии и соседних с нею стран Азии".
с. 53 " Вождь хайхаев, Арджуна тысячерукий." (поэма Махабхарата).
с. 552 " Хайхаи - племя, которому приписывается скифское происхождения. Их вождем был Арджуна Картавирья ( Тысячарукий).
 Арджуна є одним з г8оловних героїв Махабхарати, царський син, ідеальний воїн. Під час війни з каурами його колісницею править сам - Крішна !?
Слава непереможного війська Скіфії - лунала тоді, як бачимо по всьому тодішньому Світу.
І тому "ідеальний воїн" Арджуна" не міг же бути вождем, якогось зацофаного племені !? , а тільки скіфського !!!
Очевидно, що про історію творення "Махабхарати" є чимала науково-дослідницька література,  і тому віриться, що наші індіолги, саскритологи, мовознавці зможуть в майбутньому прояснити "скіфський" характер Арджуни, спираючись на докладно вивчену Скіфську історію !
"Скіфський слід" у "Махабхараті" - це щось неймовірне на сьогодні !!! Його вивчення може наблизити Людство до розв*язки Великої Світової Проблеми Походження Індоєвропейців !
Бо, у шумерській міфології є "хайа" - Енкі - володар землі;  і "хайя" - Нісаба - богиня урожаю ...
"гай" - невеликий лісок, який запросто міг бути священним.
"Хай" - в українській мові використовується в "побажаннях, закликах, в спонуканнях до дій". На прадавній Буковині в такому значенні говорять  і сьогодні - "гай" !?
У давніх римлян популярним було ім*я - Гай ( Юлій Цезар) ...

6 коментарів:

  1. Які у Вас неперевершенно значні і світлі думки, Авторе !!! "Гай"(хай) !! Хто би мав знати, звідки це слово ?! А Ваш допитливий аналітичний розум дійшов до його походження навіть із "Махабхарати", в якій достименно проявився найдивний "скіфський слід" !
    ХАЙ тепер науковці розробляють цю цікаву скіфську тему ! Адже Ви дуже багато "витягли" для них навіть із самої "Махабхарати-Рамаяни",
    ХАЙ це буде неабияким історичним припущенням, але воно розповідає про ймовірну можливість... Авторові : "хай" - як побажання натхнення
    до творчих дій, дуже дякуємо !!!!!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Шановна Надіє - це не "припущення" і не "запущення" - це є У Махабхараті !!! Як воно там взялось, якими шляхами - це робота для академічної науки, а Ваші смішки - ХАЙ будуть смішними !???!

      Видалити
    2. А що про Ваших татових родичів нічого не бути ??? Навіть у Рамаямі ???

      Видалити
  2. У Махабхараті-Рамаямі точно не було про тих родичів ! Татусь ще до війни і пізніше займався їх пошуками - безрезультатно ! Я вже казала, що як була в Гданьську з проектом 2015р., намагалась щось з'ясувати, але відвернула від цього заняття неймовірна сума потрібних коштів !!! І я вирішила : навіщо ? Відверто кажучи, щось не дуже цікавлять ті родичі .. Казали люди, що батьки тата померли вже після 2-ї Св.війни, що дядько його Вікентій із сім'єю виїхав до Америки ще в 20-ть якихось роках.. Хтось жив у Тчеві (я також там нічого не з'ясувала), хтось - в Данцігу .. Хтось помер (та не було знайдено поховань в Гданьському воєводстві - полагали, мабуть, в Бидгощі ), інші - потім вже розповсюджились чомусь по радяньщині..

    ВідповістиВидалити
  3. Вибачайте, але розповім вже, що мені ще звісно, хоч і не про всіх: і так моя оповідь постала дуже довгою, а Ви цього не любите...
    Та всерівно, маю закінчити, якщо поставили мені запитання.
    Один з братів тата Лех (Олекса) лікар, після війни мешкав, кажуть, десь неподалік Києва. Всього братів дорослих було аж п'ять і одна сестра, яка померла в 19 років, як тільки вийшла заміж, вона була
    дуже красива, з волоссям нижче колін... але померла від позаматкової вагітності - це була така трагедія ! Татусь казав, що я на неї була дуже схожа.. Ще один брат Гжегож, інженер - жив у самому Києві (з його дочкою, теж Надією, я спілкуюсь іноді, час від часу, про неї я мабуть вже розповідала..). А ще один брат Пьотр після війни жив у Львові, де займав високі радянські посади, помер в 1992р. на 90 році життя - ось з ним я довгий час підтримувала тісний родинний зв'язок. Після смерті тата в 1968 р., дядя Петро мені позаменів батечка, а я йому - дочку Діану, яка не спілкувалась з ним майже ніколи.. Вона давно жиє в московії, має москальсько зтвердженні погляди, і ми з нею тепер справжні вороги. Оце все , про що я вже раніш повідомляла, та ж забулось на фіг усіма …. Я напевно і сама хутко про всіх позабуваю, бо мене також ніхто ще не розшуккував ! Хоча би для врученння мені якогось заповітно-відписаного спадку !
    Адже нікому ці родинні відомості вже не потрібні !!!!
    Вірогідно, і Ви також не займаєтесь пошуковими питаннями своїх , навіть славетних родичів ?!....

    ВідповістиВидалити
  4. Звідки Ви взяли мої смішкиї ??? Насправді немає в тому коментарі зовсім ніяких смішок ні смішних, ані серйозних !!! Що це Вам примарилось ??? Повірте, чесно кажу, та прошу не вигадувати, адже
    стаття Ваша написана і цікаво і захопливо !!!!!

    ВідповістиВидалити