У скіфології зараз панує думка проте, що якась частина скіфів була за походженням іраномовним народом . Цей висновок був зроблений на основі сказаного Геродотом, кн.4,5 - троє перших царів скіфів мають "перські імена" !? Трохи далі Геродот кн.4,11 пише, що раніше скіфи-кояівники проживали у Азії.
Все чудово і не поспориш !?
Але ще далі Геродот кн.4,59 подає список скіфських богів... і ні один з цих богів невідомий в іранській міфології, яка прекрасно відома на сьогодні історичній науці ??
В радянські часи скіфів через осетин хотіли пов*язати з Азією, з іранцями, але тут між скіфськими, осетинськими і іранськими богами також немає нічого спільного !??
Тоді у мене склалась така думка, що Геродот і його афінські заказчики просто недолюблювали скіфів і бажали тільки себе у Європі бачити наймудрішими і автохтоним народом (ну, як зараз, щось подібне).
І тільки зараз , сьогодні подумалося, що Геродот дожив приблизно до 450 рр. до н.е. , а далі з його книгою "Історія" всілякі редактори могли робити все, що хотіли, все що їм наказували їхні верхи...
Після смерті Олександра Македонського (323р. до н.е.) його величезна держава була розділена між його полководцями (діадохами). Очевидно вже тоді виникла дискусія, боротьба за спадщину: македонці - це окремий народ, чи частина грецького народу ?? Ця дискусія продовжується і сьогодні !!
Звичайно, тоді в давні часи у цій дискусії перемогли елліни та еллінофіли, адже йшлося про постать самого Олесандра Великого ( і їх було більше).
За Стефаном Візантійським "Етніка" - "Скіфи - фракійське племя..."
Землі давніх македонців знаходилися між фракійцями, іллірійцями і еллінами. Як пише німецький "Античний словник" - письмових документів із фракійською мовою не збереглося і невідомо куди ця мова належала (??).
Найбільш ймовірно давні македонці і скіфи були близькими народами, які вийшли з спільної "фракійської хати" ! В часи еллінізму книгу Геродота трохи поправили і скіфи стали "іраномовними вихідцями з Азії".
Якщо уважно прочитати промову скіфського посла до Олександра Македонського у Курція Руфа "Історія Олександра Македонського" кн.6,9 то у ній не відчувається ярої ворожості, скіфський посол дає навіть поради македонському царю, а той погоджується з ними.
Очевидно, якби македонці і скіфи були справді ворожими народами, то і вся промова посла мали би зовсім інший вигляд...
Сучасні дослідники Курція Руфа про його книгу говорять, що він великий фантазер і понавигадував багато про життя О. Македонського ?? Ще вигадав навіть промову скіфського посла, бо "прості і грубі скіфи" - очевидно не могли зовсім говорити так вишукано !?
А чого би тут невірам не згадати скіфського мудреця Анахарсіса, якого елліни записували у Список сімох свої мудреців !?
щось не працює те "рекомендовано2 ????
ВідповістиВидалитиПоважаний Авторе ! З великою цікавістю ознайомилась я з Вашим історіко-аналітичним ессе!
ВідповістиВидалитиЧастково, Вами порушена важливіша на сьогодні тематика про походження будь-яких европейських народів, а особливо - про загальне походження таких европейців, як македонці і скіфи ! На мою думку, Ваші сміливі припущення про "спільну фракійську хату" для цих обох народів - не якась вільна і марна вигадка, а подавання Вами розумних, обгрунтованних і виваженних ідей для їх подальшого вивчення наукою ! Сподіваюсь, Вам, Авторе, як носію різноманітних знань з історії Стародавнього Світу, а також критичному ставленню до деяких "науковців"… Тих "науковців", що займаються перекручуванням історичних фактів і достовірних подій задля своїх особистих або політичних корисливих дивідендів … Сподіваюсь, Вам, вдасться зацікавити світову громадськість Вашими незвичайними історичними знахідками та винаходами !!!
Дякую за коментар.... так багато !
ВідповістиВидалитиТакому гарному Авторові ніяких слів не вистачить...
ВідповістиВидалити