неділя, 22 квітня 2018 р.

Друга Скіфія.

   Серйозно вивчаючи Скіфську історію ще з січня 1992 року, аж тепер я прийшов до висновку, що поряд із Класичною (Першою) Скіфією 7-3 ст. до н.е. існувала й Скіфія Аттіли, якому дві Римські держави платили данину, яка і в описах Йордана називалась Скіфією !! Це відкриття є неймовірним, бо  досі  в українському суспільстві панують фактично негативні, неправдиві, сфальшовані думки про Скіфію і гуннів, які були сформовані в основному російською історичною наукою ще кілька сотень років тому, починаючи з Н. Карамзіна, а це початок    19 ст.
    Якщо Йордана ще можна запідозрити в прихильному ставлені до скіфів, Скіфії, то про візантійського дипломата, історика Пріска Панійського такого  не скажеш .
    Дякуючи харківському науковцю і громадському діячу   Анатолію Кіндратенко, який переклав уривки  творів цього дипломата, які дійшли до нашого часу, А. Кіндратенко " Європейські гунни в описах давніх авторів..."  Харків, Курсор 2007 :
с. 92  ... згадуються  "царські скіфи"
с. 93 Аттіла воює з народами, які жили у Скіфії, але були йому не підвладні.
с. 94 "Тоді євнух (візантійський) сказав Едікону, що якщо він повернувшись у Скіфію, уб,є Аттілу і повернеться до римлян, то буде жити щасливо й матиме велике багатство".
с. 109  "Наступного дня я пішов до двору Аттили з подарунками для його дружини на ймення Крека. Від неї він мав трьох дітей, з яких старший був на чолі акатирів та інших народів  Припонтійської  (Причорноморської) Скіфії".
с. 117  "Анатолій та Ном  із супутниками   переправились через Істр, доїхали до річки Дренгона і вступили у Скіфію."    Цікаво, чому це великі і жорстокі завойовники - гунни з Аттілою не дали  завойованим ними землям якоїсь своєї назви !?:))
с. 122  "Скіф Валамер  (461 р. н.е.) порушив мирний договір і спустошив багато римських міст та земель."
с. 127  Згадується гунн на ім,я  Хелхал.  У Махабхараті згадується скіфське плем,я - хайхаїв  ?? "Махабхарата. Рамаяма" Москва 1974, с. 53...  Цілком можливо що тут є щось спільне  у цих випадках...
    Є ще одне важливе свідчення  іншого візантійського історика, чиновника високого рангу  Прокопія Кесарійського, який жив після розвалу Скіфії Аттили, який у своїй "Війні з вандалами" про скіфів згадав всього два рази ? А це дуже цікаві моменти, кн.1, гл.4, 24 -  згадується Аецій, який переміг Аттилу, який воював з "великим військом массагетів та іншими скіфами..."  Далі  кн.1, гл.19 Прокопій подає промову полководця Велісарія (свого начальника) перед своїм військом  і який зокрема згадує "... ми воювали з персами  та скіфами..." Міг щось змінити Прокопій у промові свого прямого начальника враховуючи небезпечні для життя інтриги Візантійського двору ?? Напевно, що ні !
    А в усіх інших творах Прокопій пише тільки про гуннів, уникаючи слова - скіфи, Скіфія...В цілому Візантія старалася забути про Другу Скіфію і її перемоги над самою Візантією.
     Як виникла і як творилася Друга Скіфія в нашій історії потребує ще широкого вивчення українським суспільством.
   Ось для прикладу беремо цікаву книгу  сучасного українського історика Геннадія  Казакевича "Кельти на землях України: ...." Київ 2010, с. 178 :
   "Діон Кассій, який описував війну 29 року до н.е. , застосовує по відношенню до бастарнів нейтрально-географічний термін - "скіфи". Джерела пізнішого часу однозначно називають бастарнів германцями".
     У нашому випадку, що "скіфи" -  це скоріше політично-географічний термін !  Пізніше  частина племені бастарнів проживала на  землях германських і підкорялась германським законам - тому  їх і називали германцями...




5 коментарів:

  1. Французи зараз живуть в часи - П,ятої республіки...

    ВідповістиВидалити
  2. А в германців який зараз Рейх ?

    ВідповістиВидалити
  3. Про це їх краще спитати.... Росгаз...

    ВідповістиВидалити
  4. книга "Скіфська історія", котра була написана в докатеринівські часи, стала одним із головних, беззаперечних доказів московського фальшування історії. Лизлов у "Скіфській історії" подав московські події та факти у єдиному контексті розвитку Золотої Орди: єдина держава, єдині закони, єдині гроші, спільні міжусобиці, спільні методи їхнього рішення. І не важливо, де відбувалася подія – чи то на теренах Московського, чи то на теренах Казанського, чи то на теренах Астраханського улусів. Адже Москва виступала як головний ординський намісник на північних землях єдиної імперії.
    http://politiko.ua/blogpost11527

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую пане Миколо Р. за відповідь. Лизлова я читав, переглядав, але далі за Карамзіним про Скіфію навіть не згадають в російській історіографії, це відбилось і на українській історіграфії, дивіться перший том Історії Михайла Грушевського !Скіфська історія - це наша Історія !!!!!

      Видалити