3. Вісники-жерці Триглава.
Незвичайні голови срібних чоловічків з Мартинівського скарбу заставили мене шукати щось подібне в описах слов,янських богів. І знайшлося !
"У Щеціні був ідол, іменований Триглавом, якого життєписець св. Оттона Бамбергського назвав найвеличнішим божеством словян. Другий життєписець зазначає, що Триглав зображався з трьома головами, котрі означали три царства: небо, землю і пекло. Очі й вуста його були запнуті шитою золотом габою, щоб він не міг бачити і гудити людські хиби. Храм його був дуже ошатний. Там зберігався золотий та срібний посуд, буйволячі роги для пиття і для труб, велика кількість зброї та різних припасів, щецінці віддавали туди десяту частину воєнної здобичі. На честь Триглава відбувалися свята із священними іграми, танцями та бенкетами. Триглаву поклонялися і в інших місцях Словянщини..." -
"Виклади давньословянських легенд або міфологія" укладена Я. Ф. Головацьким " Київ Довіра 1991, с. 25. .
Цілком очевидно, що лиця срібних чоловічків закриті двома половинками покривала розшитого золотом, на якому тільки контуром позначено очі. Зверху на голові у двох чоловічків сонячна корона із променями, які очевидно символізують Схід і Захід, коли видно сонячні промені Сонця. Найвідоміша скульптура із сонячними променями на голові - статуя Свободи у Нью-Йорку. Є ще подібна, але сидяча Свобода на фронтоні одного львівського музею. Тоді два інших срібних чоловічка символізують Північ і Південь. Із збережених трьох коней два мають позолоченні гриви і копита також позолоченні у вигляді променів-полумя. Це сонячні коні, Денні коні, третій кінь має трохи інакший вигляд, більша заокруглені форми без позолоти, очевидно - це кінь Ночі, символізував нічний час.
Скіфське племя массагетів приносило у жертву Сонцю коней. "Значення цієї жертви таке: найшвидшому серед богів приносять у жертву найшвидшого серед усіх тварин." - Геродот кн.1, 216. .
У колективній праці українських істориків "Давня історія України" Київ Либідь 1995 ,кн.2, С. 44 є реконструкція Мартинівського чкарбу: як усі чотири чоловічка срібних і вісім коней помістили на груди одного бородатого чоловіка, коні тут "біжать" до чоловічка !??
Тепер цілком очевидно, що бородатих чи ні чоловіків має бути аж чотири і кожному має бути на куртку нашито по одному срібному чоловічку і два різних коней - День і Ніч., які біжать від срібного чоловічка в протилежні сторони... у всі чотири сторони Світу .
Нашиті чоловічки і коні на одягу вісника-жерця були своєрідним пропуском, паролем, символом жрецької влади . Очевидно, що жерців-вісників супроводжувала охорона. Бо зокрема у іншого словянського бога - Святовита було 300 вершників і 300 піших воїнів....
Також очевидно, що монахи, які описували життіє єпископа Оттона не все сказали, записали про Триглава, а вибрали, що їм більше підходило. Затуляючи очі Триглаву очевидно не тільки для того, щоби він не бачив гріхів своїх віруючих, але й сам погляд бога Триглава міг бути страшним і смертельним - удар блискавки !?
Згадаємо повість Миколи Гоголя "Вій" і самого Вія... Місце народження М. Гоголя і, як і знайдення Мартинівського скарбу належать до однієї полоси поширення пеньківської археологічної культури !..
Срібні чоловічки наче сидять на лаві, чи в кріслі, а не танцюють, поклавши руки на колінах. Спеціалісти по жестах говорять, що руки в боки - це один з найпоширеніших агресивних жестів !! А в даному випадку срібний чоловічок (копія Триглава) так і говорить кожному своєму віруючому: - А ну, розповідай, що там у тебе сталося, чи що зробив ??
Не страшний бог не міг контролювати своїх віруючих...
Очевидно, що напад кочівників був досить вдалим і вісники Триглава навіть не встигли на коней і всі їхні відзнаки дісталися ворогові....
Коли боги не справлялися з своїми обовязками - то віруючі чи їх правителі проводили релігійні реформи, і у Володимира Великого бачимо головним богом Перуна !
Як бачимо Триглав не зміг протистояти аварським жорстоким кочівникам (обрам) і йому прийшлося дати місце іншому богові.
За Клавдієм Птоломеєм у "Географії" границя між Германією і Європейською Сарматією (Скіфією) проходила по річці Віслі. Щецін знаходиться на річці Одрі - це на захід від Вісли.
Тобто землі між Віслою і Одрою не могли бути батьківщиною для словян, словяни сюдт прийшли і зайняли ці германські землі...
Цілком можливо, що місто яке було пограбоване загоном кочівників було не дуже далеко від нинішнього місця знаходження Мартинівського скарбу !?
Можливо, що в цьому племінному центрі була й християнська церква, яка також була пограбована.
Дослідження Мартинівського скарбу ще не закінчено !
доповнення:
Пантеон скіфських богів був семи-божий (Геродот кн. 4, 59) . Пантеон язичеських богів Володимира Великого (Красне Сонкчко) влючаючи бога Вогню також був семи-божий. Триглав - це три-божжя, тріумвірат, який не справився із своїми завданнями і всю владу одноосібно пізніше було віддано небесному богові - Перунові. Те, що "пеньківці" вважали, що підземний світ - це світ пожираючого вогню дає підтвердження у наш час археологія :
" Поховальний обряд пеньківської культури характеризується трупоспаленнями, які здійснювалися на стороні..." - І.С. Винокур, Д. Я. Телегін "Археологія України" Тернопіль 2008, С. 302 . ...
Ви - дуже цікавий і неперевершенний Автор, і Ваші багаті знання так заціклюють читача на цих трьох розділах, як і на трьох главах того страшного Бога-Ідола Триглава, що важко не дивуватись і не захопитись Вашим Твором !!!!
ВідповістиВидалитиДякую за цікавий коментар....
ВідповістиВидалити