Сучасна українська медицина може гордитися своїм величним скіфським корінням. Античний автор Лукіан писав, що перед Анахарсісом із Скіфії в Афіни прибув Токсарид із простих скіфів, який лікував афінян, які після його смерті визнали його, як "героя" і приносили пожертви на його честь. Роки життя Анахарсіса приблизно відносяться до 620-550 рр. до н.е..
Всім відомий давньогрецький лікар, хірург і реформатор медицини Гіппократ, народився близько 460 р. до н.е. Гіппократу приписують чимало творів і зокрема такий: "Про повітря, води й місцевості". У цьому творі скіфів переважно змальовано з негативної сторони:" ...літо триває лише кілька днів", а їзда верхи у скіфів спричинає "статеву неміч" ?? І т.д. і т.п. Це були часи Геродота, який також прибрехав і так перекрутив Скіфську історію, що в ній ніяк не можуть розібратися й досі історики.
Пізніше Пліній Старший писав про лікарську рослину, яка зветься "скіфською" бо відкрили її ті ж скіфи і що росте вона навколо Меодити (Азовського моря) і має дуже солодкий смак, і що вона надзвичайно корисна проти астм. Ще цей античний автор пише про траву "безіменну", яка є чудовим засобом для загоюванням ран, а також проти враження грудей і передсердя, ще її п*ють поранені воїни. "Скіфська трава" - це звичайно , солодка, лакриця, а ще вона незамінна в протиотрутних ліках.
Інший античний автор Аппіан писав, що боспорського царя Мітридата лікували агари із скіфського племені, лікували використовуючи зміїну отруту! А це далеко вже не знахарство! Про лікарську рослину "агарик" писав Діоскорід. А про скіфського царя Агара згадує Діодор Сицилійський.
Про мис Агар і устя ріки Агар подає географічні координати у своїй "Географії" Клавдій Птолемей, за моїми дослідженнями це ріка Берда і Бердянська коса. Отож місто Бердянськ-Кремни має повне право, щоби в ньому в майбутньому відбувалися з*їзди, конференції, симпозіуми на різні теми української медицини...
Символом всіх цих медицинських заходів може стати зображення скіфів із знаменитого золотого Куль-обського кубка, висотою всього 13 см. На боковинах цього кубка зображено 7 скіфів (сакральне без сумніву число). Дві парні сцени з цього кубка мають лікарську складову: на одній бинтують ногу скіфа, на другій виривають зуба.У третій парній сцені розмовляють двоє скіфів, хоч як більш приглянутись, то один з них уважно слухає другого. Цю картину можна назвати і так: "Скіфський лікар-психотерапевт приймає відвідувача". Невже Ви думаєте, що у давніх людей не було подібних проблем?
У тібетській медицині також широко використовувалась солодка, але Тібет далеко, а скіфи ось поряд. Нам є чим гордитись!
Немає коментарів:
Дописати коментар