Читаючи поверхово твір Йордана " Про походження і діяльність гетів." складається враження, що коментатори понизують значення цього твору. Зокрема Скаржинська (1960 рр.) пише, про " тендеційні спроби встановити уявний історичний ряд: скіфи - гети - готи" - "Иордан. Гетика. перевод Е. Ч. Скаржинской" ВД "Сварог" Москва 2016, С. 57.
Але ж у самій "Гетиці" Йордан більше десяти разів пише про Скіфію, як про землю, державу, географію...
1. сторінка 72 - 17 параграф . говориться проте, що ріка Вістула (Вісла) розділяє землі Германії і Скіфії.
2-3. с.76-27 - військо готів прийшло у землі Скіфії, яка на їх мові (скіфській-?) називається Ойум. Тут ще згадується крайня частина Скіфії біля Понтійського (Чорного) моря.
4. 78-30 - на цілу сторінку є географічний опис Скіфії.
5. с.80-38 - що перше розселення готів було в Скіфській землі біля Меотійського болота (Азовське море).
6. с.82-39 тут повторюється попереднє твердження.
7. с.88-55 - географічний опис Світу плюс Скіфія.
8. с. 92-61 - згадується цар персів Кір, скіфська цариця Томіра, яка його перемогла і "Велика Скіфія".
9. с. 102-82 - згадка Скіфії і розселення готів.
10. с.122-120 згадується Германаріх, який володів усіма племенами Германії і Скіфії.
11. с.124-123 згадується два рази Скіфія появи гунів.
12. 146-174 - згадуються землі Скіфії часів короля готів Валії.
13. 148-176 - згадується Атіла, якому підкорилися майже всі племена Скіфії.
14. с.152-183 - Атіла володів Марсовим мечем, який був священним у скіфських царів.
15. с. 188-257 - розповідається про похорон Атіли, де говориться, що він один володів Скіфським і Германським царствами. В тексті Скаржинська ці назви царств пише з маленької букви.
16. с. 196-268 - згадуються ті області Скіфії де протікає ріка Вар (Дніпро).
Як бачимо, що дві третіх згадок про Скіфію відносяться до часів історика Йордана ! Що володар Скіфії та Германії Атіла не змінив назву країни - Скіфія на якусь тюркську назву, і нього немає тюркського титулу - каган !? Що Атіла користувався священним мечем скіфських царів ! Якби Атіла справді був переомжцем скіфських народів , то цей меч для нього був би просто трофеєм, а не сакральною річчю.
У відомій статті Михайла Брайчевського "Готи Надчорноморщини" ж-л. "Археологія" Київ 1989, 1 історик аргументовано доводить, що імена королів готських та інші готські глоси добре пояснюються через північнокавказькі мови, тобто нічого германсько-скандінавського тут немає !!!
Як бачимо - Історія Скіфії часів Йордана вимагає свого фундаментального академічного дослідження нашими науковцями...
Автор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалитиСкільки можна Святкувати, Шановна !?:))
ВідповістиВидалитиАвтор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалитита як не святкувати - завтра 9 березня !!!!
ВідповістиВидалити